Místní akční plán vzdělávání pro území ve správním obvodu obcí s rozšířenou působností Ústí nad Orlicí a Česká Třebová; Žamberk a Králíky.

Co se událo

Co se událo - jak se dařilo - co vzniklo

  • Jednání odborných pracovních skupin (ŽA_KR)
    24.04.2025
    Žamberk, Králíky

    Jednání odborných pracovních skupin (ŽA_KR)

    24. dubna 2025 proběhlo jednání pracovních skupin v rámci projektu MAP OP JAK na území Žamberecka a Králicka.

    Jednání se uskutečnilo v zasedací místnosti MAS ORLICKO, z.s., Zemědělská 1004, 564 01 Žamberk.

    Odborné pracovní skupiny se pod vedením odborné manažerky Jany Plotek Patočkové věnovaly bodům jednání, které si můžete prostudovat v jednotlivých zápisech z jednání (MDF ZDE) (RP ZDE).

    Děkujeme všem členům pracovních skupin za jejich ochotu, nadšení i čas. Velmi si vzájemné spolupráce ceníme.

    více
  • Jednání odborných pracovních skupin (ÚO_ČT)

    Jednání odborných pracovních skupin (ÚO_ČT)

    22. dubna 2025 proběhlo jednání pracovních skupin v rámci projektu MAP OP JAK na území Ústí nad Orlicí a Česká Třebová.

    Jednání se uskutečnilo v PPP a SPC Ústí nad Orlicí.

    Odborné pracovní skupiny se pod vedením odborné manažerky Jany Plotek Patočkové věnovaly bodům jednání, které si můžete prostudovat v jednotlivých zápisech z jednání (MDF ZDE) (RP ZDE).

    Děkujeme všem členům pracovních skupin za jejich ochotu, nadšení i čas. Velmi si vzájemné spolupráce ceníme.

    více
  • Formativní hodnocení v praxi MŠ
    15.04.2025
    Žamberk, Králíky

    Formativní hodnocení v praxi MŠ

    Projekt se týká SO ORP Žamberk a Králíky.
    Projekt je realizován v rámci podaktivity 7 Budování znalostních kapacit a sdílení zkušeností.

    Budování znalostních kapacit a sdílení zkušeností

    Formativní hodnocení v praxi MŠ

    Dne 15. 04. 2025, 08:00 – 12:00 hodin v MŠ Klubíčko, Pardubice Polabiny,                                                Grusova 448 proběhlo Formativní hodnocení v praxi MŠ.  

    Na programu bylo:
    Formativní hodnocení v praxi v konkrétní MŠ
    Ukázky formativního hodnocení v jednotlivých třídách MŠ Klubíčko Pardubice během dopolední činnosti

    Lektorka: Mgr. Iva Škaloudová

    Více informací na tomto odkaze.

    více
  • Cestovní mapa k leadershipu aneb kudy musím jít, abych se stal lídrem
    10.04.2025
    Společné

    Cestovní mapa k leadershipu aneb kudy musím jít, abych se stal lídrem

    Projekt se týká SO ORP Ústí nad Orlicí a Česká Třebová a SO ORP Žamberk a Králíky.
    Projekt je realizován v rámci podaktivity 3.2 Zpracování komunikačního plánu a realizace konzultačního procesu projektu.

    Zpracování komunikačního plánu a realizace konzultačního procesu projektu

    Informativní setkání Cestovní mapa k leadershipu aneb kudy musím jít, abych se stal lídrem

    Dne 10. 4. 2025, 13:00 – 16:00 hodin Kongresovém sále Hotelu UNO v Ústí nad Orlicí proběhlo informativní setkání s názvem Cestovní mapa k leadershipu aneb kudy musím jít, abych se stal lídrem.

    Jednalo se o informativní setkání ke kvalitě vzdělávání, na kterém vystoupil pan Mgr. Ivo Jupa,              ředitel Národního pedagogického institutu České republiky (NPI ČR).
    Setkání bylo určeno zejména pro ředitele, učitele, zřizovatele škol, zastupitele a další relevantní aktéry.

    Na programu bylo:
    ➢ Úvodní slovo (PhDr. Petra Novotná, PPP a SPC ÚO)
    ➢ Co je to pedagogický leadership? Jak se stát dobrým ředitelem školy? A co všechno obnáší být opravdovým pedagogickým lídrem? (Mgr. Ivo Jupa, NPI)
    ➢ Diskuze, rozprava

    Účastníci si odnesli inspirativní materiály a tipy na knižní publikace pro další práci s tématem tvůrčího vedení. Součástí povídání byla také diskuze a sdílení zkušeností z vedení vlastních organizací přítomných hostů.

    Mgr. Ivo Jupa (nar. 1966) vystudoval Přírodovědeckou fakultu Univerzity Karlovy v učitelském oboru a obor mimořádného studia CŽV na Filozofické fakultě UK v oboru sociální komunikace. Jako manažer řídil implementaci Národní soustavy kvalifikací a krajské akční plánování v rámci národních systémových projektů, realizovaných Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, resp. Národním pedagogickým institutem České republiky. Ve své předchozí profesní kariéře pracoval jako ředitel odboru pro záležitosti EU na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy, kde odpovídal za tvorbu a realizaci koncepce státní politiky v oblasti implementace strukturálních fondů EU v ČR v oblastech vzdělávání a vědě a výzkumu. Zasedal jako zástupce ČR ve výboru pro vzdělávání Rady EU a byl členem týmu hlavního vyjednavače kohezní politiky ČR s Evropskou komisí. Příležitostně se zabývá lektorskou činností, převážně v oblastech řízení, plánování, komunikace a business inovací se společenským dopadem. Jmenovaná témata přednášel na FHS UK, FTK UP v Olomouci a VŠE v Praze. V současné době je členem mezinárodního týmu expertů Evropské komise TAIEX.

    více
  • Umělá inteligence pro začátečníky

    Umělá inteligence pro začátečníky

    Projekt se týká SO ORP Ústí nad Orlicí a Česká Třebová.
    Projekt je realizován v rámci podaktivity 7 Budování znalostních kapacit a sdílení zkušeností.

    Budování znalostních kapacit a sdílení zkušeností

    Workshop Umělá inteligence pro začátečníky

    Dne 3. 4. 2025, 14:00 – 18:00 hodin v Pedagogicko-psychologické poradně a SPC Ústí nad Orlicí, Královéhradecká 513 proběhl workshop s názvem Umělá inteligence pro začátečníky.

    Info:
    ➢ Workshop byl určen pro ty, co si chtěli osahat umělou inteligenci v bezpečném prostředí a zjistit, jak ji co nejlépe využít ve své učitelské praxi. Nejdříve jsme si prošli základy strojového učení, abychom AI lépe porozuměli, a se vrhli na praxi. Vyzkoušeli jsme si práci s velkými jazykovými modely i nástroji pro tvorbu hudby a grafiky. Vše jsme si nastavili podle svých potřeb a získali dovednosti, které nám budou využitelné ve výuce.
    ➢ Workshop byl určen pro pedagogické pracovníky MŠ, ZŠ a ZUŠ, kteří s umělou inteligencí teprve začínají.
    Workshopem nás provedla lektorka Kateřina Kapounová

    Více informací na tomto odkaze.

    více
  • Jak na elektronický předzápis a zápis do MŠ v systému SPRÁVA MŠ
    03.04.2025
    Žamberk, Králíky

    Jak na elektronický předzápis a zápis do MŠ v systému SPRÁVA MŠ

    Projekt se týká SO ORP Žamberk a Králíky.
    Projekt je realizován v rámci podaktivity 7 Budování znalostních kapacit a sdílení zkušeností.

    Budování znalostních kapacit a sdílení zkušeností

    Jak na elektronický předzápis a zápis do MŠ v systému SPRÁVA MŠ

    Dne 03. 04. 2025, 08:00 – 12:00 hodin v MAS Orlicko z.s., Zemědělská 1004, Žamberk proběhl workshop s názvem Jak na elektronický předzápis a zápis do MŠ                                        v systému SPRÁVA MŠ.

    Program:
    * Ukázali jsme si všechny jednotlivé kroky od přípravy předzápisu až po vytvoření správního spisu.
    * Naučili jsme se přerušovat, zastavovat správní řízení, autoremeduru ředitele i evidenci zpětvzetí žádosti.

    Setkání vedli lektoři Daniela Marešová a Michal Kettner

    Více informací na tomto odkaze.

    více
  • Zásobník aktivit a úloh pro výuku nadaných - I. část
    02.04.2025
    Žamberk, Králíky

    Zásobník aktivit a úloh pro výuku nadaných - I. část

    Projekt se týká SO ORP Žamberk a Králíky.
    Projekt je realizován v rámci podaktivity 8 Nadané děti

    Nadané děti

    Zásobník aktivit a úloh pro výuku nadaných - I. část

    Dne 02. 04. 2025, 08:00 – 12:00 hodin v Základní škole Letohrad, Komenského 269 proběhla 1. část semináře s názvem Zásobník aktivit a úloh pro výuku nadaných.

    Na programu bylo:
    Charakteristika a identifikace nadaných dětí. Důležité principy vzdělávání nadaných. Náměty do výuky pro celou třídu.
    Test IQ – moěli jsme možnost se otestovat.
    Matematika a logika - různé typy úloh a způsoby jejich řešení.
    Zábavná matematika a logika pro bystré a nadané žáky. Šifry, hlavolamy, logické a matematické hádanky.

    Setkání vedl a paní lektorka Mgr. Zdeňka Drápelová

    Více informací na tomto odkaze.

    více
  • Triády pro 2. stupeň

    Triády pro 2. stupeň

    Projekt se týká SO ORP Ústí nad Orlicí a Česká Třebová.
    Projekt je realizován v rámci podaktivity 7 Budování znalostních kapacit a sdílení zkušeností.

    Budování znalostních kapacit a sdílení zkušeností

    Workshop Triády pro 2. stupeň

    Dne 31. 3. 2025, 14:00 – 18:00 hodin v Pedagogicko-psychologické poradně a SPC Ústí nad Orlicí, Královéhradecká 513 proběhl workshop s názvem Triády pro 2. stupeň.

    Na programu bylo:
    Jak mohou třídní schůzky ve třech posunout Vaši školu? Jaká změna pohledu na setkávání s rodiči se skrývá za triádami? Co přináší škole, co přináší dětem, co přináší rodičům? Jak se na setkání ve formátu rodič – dítě – třídní učitel připravují učitelé, jak děti a jak rodiče? Jak vést samostatné setkání? Jaká jsou jeho úzká místa a jak jim čelit? Jak pracovat s tím, co zazní na triádě? Jak na přechod na triádu školu připravit?

    Workshop vedl lektor Mgr. Petr Kulhavý

    Více informací na tomto odkaze.

    více
  • Jak na radioaktivitu s detektorem MX-10
    26.03.2025
    Žamberk, Králíky

    Jak na radioaktivitu s detektorem MX-10

    Projekt se týká SO ORP Žamberk a Králíky.
    Projekt je realizován v rámci podaktivity 7 Budování znalostních kapacit a sdílení zkušeností.

    Budování znalostních kapacit a sdílení zkušeností

    Jak na radioaktivitu s detektorem MX-10

    Dne 26. 03. 2025, 15:00 – 19:00 hodin v Letohradském soukromém gymnáziu, z.ú., Václavské náměstí 1, 561 51 Letohrad proběhla vzdělávací akce s názvem Jak na radioaktivitu s detektorem MX-10.

    Na setkání jsme se seznámili s pixelovým detektorem MX-10 pro výuku jaderné a částicové fyziky. Začali jsme zvolna a opatrně: vysvětlili jsme si, co to je ionizující záření, jeho druhy a kde ho najít. Jak ho využít i "zneužít". Naučili jsme se bezpečně pracovat se zářiči ionizujícího záření, s detektorem MX-10, jehož ovládání je velmi intuitivní a který dokáže nejen spočítat ale i zobrazit jednotlivé částice, jejich trajektorii a vyhodnotit jejich energii. Ukázali jsme si několik demonstračních experimentů, které lze s MX-10 přenést do výuky a pomoci tak dětem lépe uchopit téma radioaktivní záření.

    Setkání vedla Mgr. Milada Marková

    Více informací na tomto odkaze.

    více
  • Jednání Řídícího výboru pro území Žamberk a Králíky
    25.03.2025
    Žamberk, Králíky

    Jednání Řídícího výboru pro území Žamberk a Králíky

    Dne 25. března 2025 proběhlo jednání Řídícího výboru pro území SO ORP Žamberk a Králíky, kde byly schváleny tyto výstupové dokumenty: aktualizace dokumentu Řízení procesu MAP, aktualizovaný Harmonogram realizace hodnocení, Termínovník (plán práce), Sborník neinvestičních aktivit a Strategický rámec MAP (verze 7.0.). Na jednání proběhla i diskuse k plánované navazující výzvě MAP V (MAP II OP JAK). Zápis naleznete ZDE.

    více
  • Jednání Řídícího výboru pro území Ústí nad Orlicí a Česká Třebová

    Jednání Řídícího výboru pro území Ústí nad Orlicí a Česká Třebová

    Dne 25. března 2025 proběhlo jednání Řídícího výboru pro území Ústí nad Orlicí a Česká Třebová, kde byly schváleny tyto výstupové dokumenty: aktualizace dokumentu Řízení procesu MAP, aktualizovaný Harmonogram realizace hodnocení, Termínovník (plán práce), Sborník neinvestičních aktivit a Strategický rámec MAP (verze 7.0.). Na jednání proběhla i diskuse k plánované navazující výzvě MAP V (MAP II OP JAK).
    Zápis naleznete ZDE.

    více
  • 2. víkendová škola

    2. víkendová škola

    Projekt se týká SO ORP Ústí nad Orlicí a Česká Třebová.
    Projekt je realizován v rámci podaktivity 5 Zvyšování kompetencí PP aneb moderní didaktika v matematice.

    Zvyšování kompetencí PP aneb moderní didaktika v matematice

    2. víkendová škola

    Ve dnech 21.-23. 3. 2025, v Amenity Hotelu & Resortu Orlické hory v Deštné v Orlických horách proběhla 2. víkendová škola.

    Na pogramu bylo:

    • Digitální nástroje a aplikace ve výuce
    • Workshop byl zaměřen na praktické využití digitálních nástrojů, aplikací a programů ve výuce na I. a II. stupni základní školy. Účastníci se seznámili s užitečnými platformami pro tvorbu interaktivních materiálů, efektivní organizaci výuky a podporu spolupráce mezi žáky. Vyzkoušeli jsme si konkrétní aplikace pro různé předměty a ukázali si, jak digitální technologie usnadňují přípravu i realizaci výuky. Důraz byl kladen na jednoduchost, dostupnost a praktickou využitelnost v běžné školní praxi.
    • Využití umělé inteligence ve výuce: Kreativní nástroje AI
    • V rámci workshopu jsme  se zaměřili na praktické využití umělé inteligence ve výuce na I. a II. stupni základní školy. Účastníci se seznámili s dostupnými AI nástroji, které podporují kreativitu, usnadňují přípravu materiálů a zpestřují výuku. Vyzkoušeli jsme si generování textů, obrázků nebo interaktivních úloh a ukázali si, jak AI efektivně začlenit do různých předmětů. Důraz byl kladen na snadnou aplikovatelnost ve výuce a rozvoj digitální gramotnosti žáků.
    • Hry s tužkou, kostkou a logické hry ve výuce
    • Workshop byl zaměřen na využití her s tužkou, logických her a aktivit s kostkami ve výuce na I. a II. stupni základní školy. Účastníci si vyzkoušeli různé typy her, které lze snadno zařadit do hodin matematiky i dalších předmětů. Ukázali jsme si, jak hry podpoří logické myšlení, strategické uvažování a spolupráci mezi žáky. Součástí workshopu byly i praktické ukázky, tipy na úpravu her podle věku žáků a inspirace pro jejich využití ve výuce.
    • Deskové hry se zaměřením na matematiku
    • V rámci workshopu jsme se zaměřili na deskové hry, které podporují výuku matematiky. Představené hry umožňují učitelům zvýšit míru zapojení žáků díky zajímavé formě prostřednictvím deskové hry. Lektor představil vybrané hry, vysvětlil pravidla těchto her a v rámci společné diskuze a aktivního zapojení pedagogů ukázal možnosti využití her při výuce matematiky s přesahem do jiných předmětů. Důležitou součástí bylo sdílení – propojení pedagogů, společná reflexe.

    Víkendovými workshopy nás provedli lektoři RNDr. Petr Coufal, Ph.D., Mgr. Jan Coufal a Mgr. Aleš Chejn, BA.

    Více informací na tomto odkaze.

    více