-
23.11.2024Žamberk, Králíky
VOKS – metodické setkání
Projekt se týká SO ORP Žamberk a Králíky.
Projekt je realizován v rámci podaktivity 6 Podpora dorozumívání jako předpoklady ČG.Podpora dorozumívání jako předpoklad čtenářské gramotnosti
VOKS – metodické setkání
Dne 23. 11. 2024 proběhlo v SŠ a ZŠ Žamberk (Tyršova 214) Metodické setkání VOKS.
Účastníci měli možnost konzultovat s lektorkami své zkušenosti s implementací metody VOKS a vzájemně si mezi sebou vyměňovat zkušenosti.
Poděkování patří SŠ a ZŠ Žamberk za zázemí, taktéž všem účastníkům a lektorskému týmu, který setkání vedl - PhDr. Margita Knapcová; Gabriela Kyselá, MBA; Mgr. Eva Stejčková; Ing. Ladislav Píša, Ir. MPA).
Více informací na tomto odkaze.
-
21.11.2024Žamberk, Králíky
Ukázková hodina Digitální gramotnost v MŠ
Projekt se týká SO ORP Žamberk a Králíky.
Projekt je realizován v rámci podaktivity 7 Budování znalostních kapacit a sdílení zkušeností.Budování znalostních kapacit a sdílení zkušeností
Ukázková hodina Digitální gramotnost v MŠ
Dne 21. 11. 2024, 08:00 – 10:00 hodin v Mateřské škole Letohrad, U Dvora proběhla ukázková hodina s názvem Digitální gramotnost v MŠ.
Na programu bylo:
Rozvoj digitální gramotnosti u předškolních dětí
Práce s interaktivní tabulí a Chromebookem v mateřské škole
Workshop s robotickým šnekem Qobo a robotickou včelkou Blue Bot
Postřehy a výměna zkušenostíWorkshopem nás provedli lektoři Daniela Marešová a Michal Kettner, DiS.
Více informací na tomto odkaze.
-
19.11.2024Ústí n. Orl., Česká Třebová
Jednání Pracovní skupiny pro financování (ÚO_ČT)
11. listopadu 2024 proběhlo čtvrté jednání Pracovní skupiny pro financování v rámci projektu MAP OP JAK na území Ústí nad Orlicí a Česká Třebová.
Jednání se uskutečnilo v PPP a SPC Ústí nad Orlicí.
Pracovní skupina se pod vedením odborné manažerky Jany Plotek Patočkové věnovala bodům jednání, které si můžete prostudovat v zápise z jednání (zde).
Na závěr proběhla diskuze.
Děkujeme všem členům pracovní skupiny za jejich ochotu, nadšení i čas. Velmi si vzájemné spolupráce ceníme.
-
15.11.2024Ústí n. Orl., Česká Třebová
Workshop Skupinové činnosti aneb jak na koutky v běžné MŠ
Projekt se týká SO ORP Ústí nad Orlicí a Česká Třebová.
Projekt je realizován v rámci podaktivity 7 Budování znalostních kapacit a sdílení zkušeností.Budování znalostních kapacit a sdílení zkušeností
Workshop Skupinové činnosti aneb jak na koutky v běžné MŠ
Dne 15. 11. 2024, 13:00 – 17:00 hodin, v Základní škole a Mateřské škole Řetová, Řetová 162, 561 41 Řetová proběhl workshop s názvem Skupinové činnosti aneb jak na koutky v běžné MŠ.
Workshop byl určen pro pedagogy mateřských škol, kteří chtějí obohatit svou výuku o efektivní využití vzdělávacích koutků.
Účastníci získali komplexní pohled na organizaci prostoru tříd a různé formy výuky, které podporují aktivní učení dětí.Obsah workshopu:
- Formy výuky a jejich kombinace
- Struktura členění prostoru třídy
- Příprava vzdělávacích plánů
Workshopem nás provedli lektoři Miloš Vích a Šárka Víchová.
Více informací na tomto odkaze.
-
13.11.2024Ústí n. Orl., Česká Třebová
Workshop Fyzika - světelné zdroje
Projekt se týká SO ORP Ústí nad Orlicí a Česká Třebová.
Projekt je realizován v rámci podaktivity 7 Budování znalostních kapacit a sdílení zkušeností.Budování znalostních kapacit a sdílení zkušeností
Workshop Fyzika - světelné zdroje
Dne 13. 11. 2024 probělh v Letohradském soukromém gymnáziu, z.ú., Václavské náměstí 1, 561 51 Letohrad workshop s názvem Fyzika - světelné zdroje.
Na setkání jsme se postupně seznámili s různými světelnými zdroji, se kterými se naši žáci běžně setkávají (svíčka, žárovka, zářivka, LED žárovka).
Vysvětlili jsme si, na jakém principu tyto světelné zdroje fungují, prozkoumali jejich spektrum za pomocí difrakční mřížky a pak zkusili toto spektrum proměřit spektrometrem.
Workshopem nás provedla paní lektorka Mgr. Milada Marková.
Více informací na tomto odkaze.
-
12.11.2024Žamberk, Králíky
Jednání Pracovní skupiny pro financování (ŽA_KR)
12. listopadu 2024 proběhlo čtvrté jednání Pracovní skupiny pro financování v rámci projektu MAP OP JAK na území Žamberecka a Králicka.
Jednání se uskutečnilo v zasedací místnosti MAS ORLICKO, z.s., Zemědělská 1004, 564 01 Žamberk.
Pracovní skupina se pod vedením odborné manažerky Jany Plotek Patočkové věnovala bodům jednání, které si můžete prostudovat v zápise z jednání (zde).
Na závěr proběhla diskuze.
Děkujeme všem členům pracovní skupiny za jejich ochotu, nadšení i čas. Velmi si vzájemné spolupráce ceníme.
-
12.11.2024Ústí n. Orl., Česká Třebová
Workshop Rozvoj polytechnické výchovy a práce se dřevem
Projekt se týká SO ORP Ústí nad Orlicí a Česká Třebová.
Projekt je realizován v rámci podaktivity 7 Budování znalostních kapacit a sdílení zkušeností.Budování znalostních kapacit a sdílení zkušeností
Workshop Rozvoj polytechnické výchovy a práce se dřevem
Dne 12. 11. 2024, 14:00 – 18:00 hodin, v Základní škole Libchavy, Dolní Libchavy, 561 16 Libchavy proběhl workshop s názvem Rozvoj polytechnické výchovy a práce se dřevem.
Cílem workshopu bylo seznámit účastníky s možnostmi rozvíjení polytechnických dovedností u dětí v MŠ a žáků na 1. stupni ZŠ případně i 2. stupni.
Workshop byl složen z teoretické části a následně z praktické části, ve které se účastníci naučili využívat pomůcky, nástroje a materiály užitečné při rozvoji jemné motoriky. Postupně účastníci vyrobili 4 výrobky ze dřeva s různou úrovní náročnosti.Workshopem nás provedl pan lektor Jan Helis.
Více informací na tomto odkaze.
-
29.10.2024Žamberk, Králíky
Workshop Emoce dětí předškolního věku a jak s nimi pracovat
Projekt se týká SO ORP Žamberk a Králíky.
Projekt je realizován v rámci podaktivity 7 Budování znalostních kapacit a sdílení zkušeností.Budování znalostních kapacit a sdílení zkušeností
Workshop Emoce dětí předškolního věku a jak s nimi pracovat
Dne 29. 10. 2024, 13:00 – 17:00 hodin v MAS Orlicko z.s., Zemědělská 1004, Žamberk proběhl workshop s názvem Emoce dětí předškolního věku a jak s nimi pracovat.
Program:
Specifika vývoje dítěte v předškolním věku
- základní vymezení emocí
- emoční vývoj dětí předškolního věku, emoční ne/zralost
- jak posilovat emoční inteligenci u dětí
- jak reagovat v případě "nevhodných" a nadměrných emocí dítěte
- vztek, agrese, nastavení hranic, nadměrná citlivost, úzkostnost dítěte
- emoce nás dospělých v těchto vypjatých situacích a jak je zvládat
- kazuistiky, diskuzeWorkshopem nás provedla Mgr. Kateřina Adamcová
Více informací na tomto odkaze.
-
23.10.2024Žamberk, Králíky
Specifika smyslového vnímání
Projekt se týká SO ORP Žamberk a Králíky.
Projekt je realizován v rámci podaktivity 8 Nadané děti.Nadané děti
Specifika smyslového vnímání
Dne 23. 10. 2024, od 14:00 – 18:00 hodin v Základní škole Erudio Žamberk (Velký Hájek 1554, Žamberk) proběhl seminář s názvem Specifika smyslového vnímání.
Velmi často se mohou u dětí s nadáním, ale také s neurovývojovými poruchami (ADHD, PAS, psychiatrické obtíže, intelektové znevýhodnění) vyskytovat zvláštní odlišnosti ve smyslovém vnímání, které mohou být skrytými nebo zcela zjevnými spouštěči chování náročného na péči, důvodem odmítání spolupráce, extrémní únavy, důvodem neuspokojených základních potřeb, obtížemi spojenými s učením atd.
Citlivost smyslů a zvláštnosti ve vnímání bývají u těchto dětí výraznou komplikací pro fungování v běžném životě. A to jak v domácím, tak ve školním prostředí. Někdy jen velmi obtížně vidíme (spíše nevidíme) spojitosti v “jinakém” vnímání okolního světa, které se promítají do prožívání, jednání a chování těchto dětí.
Paní lektorka používala v průběhu semináře zážitkové techniky a krátké videoukázky, které přiblížily účastníkům na “vlastní kůži” odlišné způsoby vnímání.Seminářem nás provedla paní lektorka Mgr. Jaromíra Staňková, DiS.
Více informací na tomto odkaze.
-
23.10.2024Ústí n. Orl., Česká Třebová
Ukázková hodina Tandemová výuka českého jazyka
Projekt se týká SO ORP Ústí nad Orlicí a Česká Třebová.
Projekt je realizován v rámci podaktivity 7 Budování znalostních kapacit a sdílení zkušeností.Budování znalostních kapacit a sdílení zkušeností
Ukázková hodina Tandemová výuka českého jazyka
Dne 23. 10. 2024, 8:50 – 10:50 hod., v Základní škole Libchavy, Dolní Libchavy, 561 16 Libchavy proběhla ukázková hodina s názvem Tandemová výuka českého jazyka.
Viděli jsme, jak funguje výuka v tandemu dvou češtinářek.
Tématem vyučovací hodiny bylo tvoření slov a obohacování české slovní zásoby v sedmém ročníku.
V následné diskuzi jsme rozebrali, jak funguje naše spolupráce, pro koho je vhodná a obohatili se o konkrétní tipy do praxe.Workshopem nás provedly paní lektorky Mgr. Karolína Šparlinková a Mgr. Martina Bolková.
Více informací na tomto odkaze.
-
22.10.2024Žamberk, Králíky
Jednání odborných pracovních skupin (ŽA_KR)
22. října 2024 proběhlo jednání pracovních skupin v rámci projektu MAP OP JAK na území Žamberecka a Králicka.
Jednání se uskutečnilo v zasedací místnosti MAS ORLICKO, z.s., Zemědělská 1004, 564 01 Žamberk.
Odborné pracovní skupiny se pod vedením odborné manažerky Jany Plotek Patočkové věnovaly bodům jednání, které si můžete prostudovat v jednotlivých zápisech z jednání (MDF ZDE) (RP ZDE).
Děkujeme všem členům pracovních skupin za jejich ochotu, nadšení i čas. Velmi si vzájemné spolupráce ceníme.
-
17.10.2024Žamberk, Králíky
Metody práce s dětmi a žáky s narušenou komunikační schopností
Projekt se týká SO ORP Žamberk a Králíky.
Projekt je realizován v rámci podaktivity 6 Podpora dorozumívání jako předpoklady ČG.Podpora dorozumívání jako předpoklad čtenářské gramotnosti
Metody práce s dětmi a žáky s narušenou komunikační schopností
Jedna část implementační aktivity Podpora dorozumívání jako předpoklad čtenářské gramotnosti byla úspěšně ukončena.
Za námi je úvodní workshop Práce s dětmi s naroušenou komunikační schopností (12. 04. 2024) i metodické setkání a představení práce pedagogů (17. 10. 2024).
Na workshopu se účastníce dozvěděly základní informace. Především o tom, co je to narušená komunikační schopnost, jaké všechny oblasti v předškolním a školním vzdělávání může negativně ovlivňovat a jak můžeme dětem a žákům pomoci oslabené oblasti rozvíjet. Účastníce také sdílely i vlastní zkušenosti čerpané z práce s dětmi a vzájemně se inspirovaly novými i staršími nápady pro posílení komunikačních dovedností dětí a žáků.
Aby vše propojily s vlastní praxí, dostaly za úkol vytvořit pomůcku pro rozvoj komunikačních dovedností. Druhým úkolem bylo pomůcku ověřit v přímé práci s dětmi. Vše zaznamenaly do protokolu - Záznam o vytvoření a ověření pomůcky. Při metodickém setkání pomůcky prezentovaly a sdílely s ostatními pozitivní i negativní zkušenosti.
Některé účastnice se inspirovaly zakoupenými nebo vyrobenými pomůckami, které v MŠ/ZŠ již měly. Další si pomůcky vymyslely dle vlastní fantazie. Všechny práce byly originální. Nestalo se nám, že by se objevily dvě zcela totožné pomůcky, některé si přesto určitými prvky byly podobné.
Z jednotlivých reflexí vyplynulo, že jedno ze zásadních kritérií je věková hranice dětí, kterým je pomůcka určená. Je tedy potřeba dopředu znát věkovou kategorii, ideálně se s danou dětí skupinou předem seznámit. Jako úskalí zmiňovali např. školní družinu jako věkově heterogenní skupinu. Dalším důležitým prvkem je místo, kde bude pomůcka využívána, tedy v interiéru nebo exteriéru. Některé účastnice také zmiňovaly vlastní nejistotu, zda se bude pomůcka dětem líbit a zaujme je. Pro některé bylo náročnější i zpracování pomůcky – např. nenašly příjemně ilustrované a jasné obrázky, proto musely vymyslet a realizovat vlastní obrázky. Účastnice setkání se také zmínily o tom, že v čase výtvor přepracovaly nebo rozšířily. Reagovaly tak na požadavky a zájem dětí a žáků. V drtivé většině se shodly, že nové pomůcky děti velmi bavily a rády se k nim vracely. Jedna z pedagožek sdílela myšlenku, že z tzv. nevýhody je třeba udělat výhodu a to skvěle zakomponovala do své práce.
Závěrem je třeba vyzvednout zodpovědný a kreativní přístup účastnic k zadané práci. Jednotlivé pomůcky skvěle odrážely osobnosti pedagogů a sociálních pracovníků. V rámci reflexí zazněla i myšlenka, že díky zadání se některé účastnice více zamyslely nad potřebami dané skupiny dětí a žáků. Všechny vyrobené pomůcky slouží k rozvoji komunikačních dovedností dětí a žáků a mohou je rozvíjet i s přesahem ke čtenářské gramotnosti.
Poděkování patří všem účastnicím a odborné lektorce Mgr. Olze Skládalové Keprtové, která workshop i metodické setkání vedla.
Více informací na tomto odkaze.
Co se událo
Co se událo - jak se dařilo - co vzniklo
-
Zemědělská, č. p. 1004
564 01 Žamberk
-
Ing. Ivana Vanická
-
napište nám dotaz