Projekt se týká SO ORP Žamberk a Králíky.
Pedagogická diagnostika předškolních dětí, čili že ...
... je KLOKANŮV KUFR opravdu kufr?
- Říjen 2018 – srpen 2020 práce s Klokanovým kufrem za metodické podpory tutora
- Září 2020 – duben 2022 realizace ukázkových hodin, evaluace
-
Možnost zavést a otestovat novou formu předškolní diagnostiky. -
Materiálně - technické zázemí (Klokanův kufr). -
Podporu pro paní učitelky (zavádění v praxi přímo ve školce).
-
Další možnosti pro svůj rozvoj již v mateřské školce, zábavnou formou.
-
Po prvních dvou letech projektu možnost sdílet zkušenosti se zapojenými školami v území při využívání této pomůcky i jejím zavádění.
Aktuální informace
.... pro zapojené školy:
Kufry jsou již ve školkách a pedagogická diagnostika předškolních dětí může začít!
Zde se můžete podívat, co nás do konce tohoto školního roku v této aktivitě ještě čeká!
-
[velikost : 0,35 MB]
-
[velikost : 0,49 MB]
-
[velikost : 1,91 MB]
-
[velikost : 0,59 MB]
Proběhlé aktivity
Již za námi ....
25.08. a 26.08. 2020 - Ukázkové hodiny na téma Práce s Klokanovým kufrem
Školní rok 2020/2021 jsme zahájili 25.8. a 26.8.2020 sérií ukázkových hodin na téma Práce s Klokanovým kufrem.
Mateřské školy Králíky Pivovarská, Jamné nad Orlicí, Písečná, Letohrad Taušlova a Letohrad U Dvora představily své 2leté zkušenosti s touto diagnostickou pomůckou. Oba dny byly plné skvělých nápadů a zkušeností včetně těch na využití Klokanova kufru v době distanční výuky.
15. 06. 2020 - Druhý rok projektu úspěšně za námi
Pedagogové zapojených mateřských škol se blíží ke konci druhého roku spolupráce s Klokanovým kufrem. Zdá se, že od tutorů načerpali mnoho zkušeností a my jim držíme palce do samostatné práce s Klokánkem!
01. 03. 2020 - Pedagogové se učí praxí
Pedagogové mateřských škol mají již zkušenosti s touto pomůckou. Tutor je jim stále k dispozici, avšak pedagogové se sami začínají učit svou praxí. Konzultují s tutor své poznatky a nápady. Na některé záznamy tutora se můžete podívat zde:
04. 06. 2019 - Seminář na téma Školní zralost, skupina B
- "Velmi prospěšný, dobře aplikovatelný do praxe"
- "Přínosný, podrobný"
- "Přínosné a milé"
14. 05. 2019 - Seminář na téma Školní zralost, skupina A
- "Velmi přínosný seminář"
- "Nové poznatky o tom, co dělat a nedělat"
- "Shrnutí Klokanova kufru, diagnostiky dítěte"
- "Velké obohacení do další práce"
13. 3. 2019 - 3. část prohlubujících seminářů k pedagogické diagnostice dítěte předškolního věku. Nyní na téma Řeč a sluch pro skupinu B.
Prohlubující seminář na téma Řeč a sluch absolvovala v březnu i druhá polovina pedagogických pracovníků MŠ. Následující semináře se budou týkat školní zralosti dětí. Zajímají vás ohlasy účastníků? Tady jsou:
- "Velice přínosné a použitelné do běžné praxe v MŠ"
- "Příjemně strávený den se spoustou zajímavostí"
- "Nové znalosti od skvělé lektorky, které uplatním v praxi"
- "Seminář byl velice užitečný a přinesl mi spoustu zajímavých a užitečných informací"
15. 1. 2019 - 3. část prohlubujících seminářů k pedagogické diagnostice dítěte předškolního věku. Nyní na téma Řeč a sluch pro skupinu A.
Řeč a sluch, to byla témata, kterými jsme se celý den v rámci pedagogické diagnostiky dítěte předškolního věku zabývali. Od paní lektorky Mgr. Jiřiny Bednářové jsme se mimo jiné dozvěděli, jak správně rozvíjet a stimulovat tyto oblasti u předškolních dětí. A také jak včas rozeznat a podchytit, když má nějaké dítě v těchto oblastech problém. Semináře se účastnila první polovina pedagogických pracovníků MŠ, druhá polovina absolvuje tento seminář 13. 3. 2019. A jak popisují seminář účastníci?
- "Velmi přínostný seminář, výborná lektorka"
- "Bylo to obohacující"
- "Velmi přínosné a zajímavé"
- "Super"
- "Profesionální"
7. 1. 2019 - 2. blok prohlubujícího semináře ke klokanovým kufrům - skupina B
Aby na sebe semináře v novém roce nenechaly dlouho čekat, hned 7. ledna jsme se nadšeně pustili do dalšího z prohlubujících seminářů! Tentokrát si tématem Motorika a grafomotorika prošla druhá skupina pedagogických pracovníků MŠ. Příjemným dnem plným zajímavých a užitečných informací, rad i příkladů z praxe nás opět provedla skvělá lektorka paní Mgr. Jiřina Bednářová. A jak účastníci seminář popsali?
- "Velmi prakticky využitelný"
- "Seminář byl užitečný a díky němu jsem jsem načerpala spoustu nových informací"
- "Zajímavý a přínosný seminář"
- "Seminář mě poučil a bude pro mě přínosný v mém zaměstnání"
- "Teorie propojená praktickými poznatky"
14. 11. 2018 - 2. blok prohlubujícího semináře ke klokanovým kufrům - skupina A
Dne 14. listopadu 2018 proběhl další z plánovaných prohlubujících seminářů k Pedagogické diagnostice předškolních dětí. I tento seminář vedla paní lektorka Mgr. Jiřina Bednářová a tentokrát se věnovala hrubé a jemné motorice a grafomotorice. Ohlasy účastníků byly následující:
- "Mnoho informací s přesahem do praxe"
- "Vynikající"
- "Byl podnětný a užitečný"
- "Bylo to velmi obohacující"
31. 10. 2018 - Prohlubující seminář k Pedagogické diagnostice předškolních dětí - skupina B
Dne 31. října 2018 proběhl na ZŠ Komenského Letohrad prohlubující seminář v rámci projektu Pedagogická diagnostika předškolních dětí. Zúčastnila se ho druhá polovina pedagogických pracovníků ze zapojených MŠ. První polovina absolvovala tento seminář již 9. října 2018.
Seminář zaměřující se na zrakové vnímání, matematické představy a orientaci v čase a prostoru vedla paní lektorka Mgr. Jiřina Bednářová a přítomným názorně ukázala a vysvětlila, jak Klokanovy kufry používat a co všechno obsahují. Jaké byly na seminář ohlasy? Podívejte se sami:
- "Spokojenost"
- "Výborný seminář"
- "Obohacující"
- "Díky semináři se mi ucelil náhled na danou problematiku"
9. 10. 2018 - Prohlubující seminář k Pedagogické diagnostice předškolních dětí - skupina A
První skupina učitelů MŠ se 9. října 2018 zúčastnila prohlubujícího semináře k Pedagogické diagnostice předškolních dětí v Letohradě, pro druhou skupinu je tento seminář pořádán 31. října 2018. Lektorka Mgr. Jiřina Bednářová vedla seminář na téma Zrakové vnímání, matematické představy, orientace v čase a prostoru, a ukázala přítomným Klokanův kufr, jeho obsah a vysvětlila, jak jej efektivně používat a jak s ním ve školce pracovat. A jaké byly ohlasy účastníků?
- "Seminář byl pro mě velice užitečný"
- "Přínosné, zajímavé a dobře podané"
- "Podrobný vhled do tématu"
- "Seznámení s klokanovým kufrem a převedení do praxe"
- "Velmi poučné, aplikovatelné v praxi"