Projekt se týká SO ORP Ústí nad Orlicí a Česká Třebová.
Projekt je realizován v rámci podaktivity 5 Zvyšování kompetencí pedagogických pracovníků aneb moderní didaktika v matematice.
Zvyšování kompetencí pedagogických pracovníků aneb moderní didaktika v matematice
Moderní didaktika v matematice – dva roky inspirace a profesního růstu
Pedagogové z regionu Ústí nad Orlicí a České Třebové se po dva roky setkávali, vzdělávali a sdíleli zkušenosti v rámci aktivity „Zvyšování kompetencí pedagogických pracovníků aneb Moderní didaktika v matematice“. Projekt, realizovaný v rámci MAP, pomohl rozvíjet matematickou gramotnost, moderní didaktické přístupy a propojil učitele napříč školami.
Během dvou let proběhly dvě víkendové školy, čtyři odborná setkání pedagogů a tři ukázkové hodiny. Účastníci ocenili především praktický charakter vzdělávacích aktivit – workshopy vedené zkušenými lektory nabízely konkrétní metody a nápady, které mohli okamžitě využít ve výuce.
Víkendové školy se staly nejen prostorem pro získávání nových poznatků, ale i místem inspirace a profesního setkávání. Mnozí učitelé se poprvé osobně seznámili s kolegy z okolních škol, což otevřelo cestu k nové spolupráci a sdílení materiálů i zkušeností.
Důležitým momentem byla také série ukázkových hodin, které představily, jak lze moderní metody aplikovat přímo v hodinách matematiky – například činnostní výuku, využití digitálních nástrojů či situační hry podporující logické myšlení a spolupráci žáků.
Díky aktivitě došlo k viditelnému posílení profesní komunity učitelů matematiky v regionu.
Pedagogové získali nové dovednosti, ale také motivaci zkoušet inovativní metody a sdílet je se svými kolegy ve školách. Tím se přirozeně zvýšila kvalita výuky i zájem žáků o matematiku – řada škol uvádí, že žáci reagují na nové formy výuky pozitivněji a s větším zaujetím.
Závěrečná hodnocení projektu potvrdila, že propojení škol, sdílení zkušeností a praktická podpora učitelů mají zásadní vliv na kvalitu výuky. Učitelé, kteří se do projektu zapojili, dnes působí jako multiplikátoři dobré praxe ve svých školách a aktivně motivují kolegy k využívání moderních přístupů.
Aktivita „Zvyšování kompetencí pedagogických pracovníků aneb Moderní didaktika v matematice“ tak naplnila svůj záměr – přispěla k profesnímu růstu pedagogů, podpořila inovace ve výuce a propojila učitele napříč školami v regionu.
Děkujeme všem, kteří se do projektu zapojili, za jejich nadšení, spolupráci a chuť měnit výuku k lepšímu.
Těšíme se na pokračování společné práce v dalších aktivitách MAP!
.jpg)
Přidat nový komentář