Místní akční plán vzdělávání pro území ve správním obvodu obcí s rozšířenou působností Ústí nad Orlicí a Česká Třebová; Žamberk a Králíky.

Co se událo

Co se událo - jak se dařilo - co vzniklo

Závěrečné setkání zapojených učitelů a tutorů – sdílení zkušeností

Závěrečné setkání zapojených učitelů a tutorů – sdílení zkušeností

Projekt se týká SO ORP Žamberk a Králíky.
Projekt je realizován v rámci podaktivity 4A Vzdělávání pedagogických pracovníků v nástrojích na diagnostiku klimatu třídy.

4A Vzdělávání pedagogických pracovníků v nástrojích na diagnostiku klimatu třídy

Závěrečné setkání zapojených učitelů a tutorů – sdílení zkušeností

Dne 24. 09. 2025, 14:30 – 18:30 hodin v MAS ORLICKO, z.s., Zemědělská 1004, Žamberk proběhlo Závěrečné setkání zapojených učitelů a tutorů – sdílení zkušeností.

Setkání vedly: Mgr. Jana Klementová, Mgr. Markéta Sychrová a Mgr. Monika Chalupníková

Krátké ohlédnutí za průběhem:

Vzdělávání pedagogických pracovníků v nástrojích na diagnostiku klimatu třídy: od výcviku k tvorbě metodických materiálů

Vztahy ve třídě, role pedagoga i prevence šikany – to vše tvoří základní kameny, ze kterých se staví zdravé klima školní třídy. Aby učitelé nebyli na tuto náročnou oblast sami, v rámci projektu MAP (Místní akční plán rozvoje vzdělávání) pro území SO ORP Žamberk a Králíky vznikla aktivita „4A Vzdělávání pedagogických pracovníků v nástrojích na diagnostiku klimatu třídy“. Zapojené byly ZŠ Jablonné nad Orlicí, Speciální základní škola Králíky, ZŠ Nádražní Žamberk, ZŠ 28. října Žamberk, ZŠ a MŠ Červená Voda, SŠ a ZŠ Žamberk, ZŠ a MŠ Bystřec, Masarykova ZŠ a MŠ Kunvald a Gymnázium Žamberk.

Program rozdělený do výcviku, seminářů a workshopů, nabídl účastníkům možnost hlouběji pochopit dynamiku třídních kolektivů. Témata se dotýkala nejen teorie (definice a zákonitosti klimatu školy a třídy či principy skupinové dynamiky) ale i praxe (práce s autoritou pedagoga, diagnostika klimatu či postupy při intervenci v případě šikany).

Jedním z nejcennějších výstupů projektu je sborník metodických materiálů. Každý účastník měl za úkol připravit dvě vzorové třídnické hodiny zaměřené na podporu zdravých vrstevnických vztahů. Vzniklo celkem 36 pracovních listů, které byly následně ověřeny v praxi přímo v základních školách. Sborník tak není jen teoretickým manuálem – je praktickým nástrojem, z něhož mohou čerpat další učitelé a který reflektuje skutečné potřeby tříd. Nabízí konkrétní scénáře, ověřené metodické listy a inspiraci, jak vést třídnické hodiny smysluplně a s jasným cílem: posílit zdravé vztahy mezi žáky.

 

Více informací na tomto odkaze.

Přidat nový komentář