Projekt se týká SO ORP Ústí nad Orlicí a Česká Třebová.
Projekt je realizován v rámci podaktivity 6 Tematické dílny.
Tematické dílny
Tematické dílny: žáci si odnášejí zkušenosti, dovednosti i radost z tvoření
Během školního roku 2024/2025 proběhla na pěti zapojených základních školách (ZŠ a MŠ Libchava, ZŠ a MŠ Orlické Podhůří, ZŠ a MŠ Sopotnice, ZŠ Bratří Čapků Ústí nad Orlicí, ZŠ Nádražní Česká Třebová) série tematických dílen zaměřených na rozvoj praktických a manuálních dovedností.
Každá škola uspořádala deset dílen vedených odborníky z praxe – dohromady tak žáci absolvovali 50 dílen, které jim nabídly příležitost poznat nové materiály, techniky i pracovní postupy. Jednalo se například o dílny zaměřené na výrobky ze dřeva, pečení chleba, výrobu ručního papíru, keramiku, animaci, robotiku, včelařství, knihařství, rukodělné práce, floristiku, drátkování, přípravu zdravých svačinek a netradičních jídel a mnohé další.
Děti si vyzkoušely řadu činností z oblasti polytechnické výchovy, učily se spolupracovat a objevovaly propojení mezi teorií a skutečnou praxí. Na dílnách panovala tvořivá a nadšená atmosféra – žáci pracovali s chutí, často ve skupinách, a navzájem si pomáhali. Ohlasy byly velmi pozitivní: děti ocenily možnost „dělat něco vlastníma rukama“ a zažít úspěch z hotového výrobku, učitelé zase pozorovali zvýšenou motivaci a větší zájem o technické obory.
Součástí projektu byly i workshopy a exkurze, díky nimž mohli žáci nahlédnout do prostředí firem a středních škol a vyzkoušet si další praktické činnosti. Celkem se uskutečnilo 20 takových akcí, které zároveň posílily spolupráci mezi školami a místními partnery. Žáci měli možnost navštívit Střední školu zemědělskou a veterinární Lanškroun, Střední školu technickou a dopravní Gustava Habrmana Česká Třebová, Střední školu zahradnickou a technickou Litomyšl, Středí školu uměleckoprůmyslovou Ústí nad Orlicí, Depo Českých drah v České Třebové, Pravěkou osadu Křivolík či Hřebčín Karlen v Dlouhé Třebové.
Realizace této aktivity potvrdila, že polytechnické vzdělávání má na základních školách své pevné místo. Projekt přinesl dětem nejen nové dovednosti a znalosti, ale i radost z objevování, tvoření a společné práce. A právě to je jeho největší přínos.
.jpg)
Přidat nový komentář