Projekt se týká SO ORP Žamberk a Králíky.
Projekt je realizován v rámci podaktivity 8 Nadané děti.
Nadané děti
Souhrn k implementační aktivitě 8 Nadané děti
Jednou z implementačních aktivit MAP Žamberk a Králíky byla aktivita s názvem Nadané děti.
Cílem této aktivity bylo podpořit pedagogické pracovníky zapojených základních škol při práci s nadanými dětmi, vytvořit bezpečný prostor pro sdílení zkušeností mezi pedagogy jak v rámci jedné školy, tak mezi více školami a poskytnout zapojeným pedagogům metodickou podporu ze strany tutorů (psycholog, speciální pedagog).
V rámci této aktivity proběhlo 8 setkání podpůrné skupiny pedagogů zapojených základních škol
(ZŠ Letohrad, Komenského; MŠ a ZŠ Josefa Luxe Nekoř; ZŠ Žamberk, Nádražní 743; ZŠ Erudio Orlicko). Témata těchto schůzek vycházela z podnětů pedagogů i tutorů. První polovina schůzek se zaměřovala na základní terminologii práce s nadanými dětmi či dokumentaci potřebnou pro práci s nadanými děti (IVP, PLPP). Druhá polovina schůzek směřovala k vytvoření návrhu koncepce podpory nadání ve škole a definici pozice „Školní koordinátor podpory nadání“.
Jako podporu pro činnost podpůrné skupiny byly v rámci implementační aktivity připraveny vzdělávací aktivity, jejichž cílem bylo rozšířit povědomí a informace o problematice nadaných žáků.
Zrealizováno bylo celkem 5 vzdělávacích aktivit. Jednalo se o exkurzi do ZŠ Didaktis Brno, workshopy na téma Diferencovaná výuka, Specifika smyslového vnímání, Zásobník aktivit a úloh pro výuku nadaných, 3dílný cyklus Práce s nadanými dětmi pod vedením Mgr. Bc. Josefa Roušara.
V rámci závěrečné schůzky podpůrné skupiny proběhlo i celkové ohlédnutí za aktivitou, kdy většina zapojených pedagogů kvitovala přínos pravidelného setkání s diskuzí k tématu nadaných dětí a chtějí v komplexnější podpoře nadaných žáků pokračovat i po skončení aktivity.
.jpg)
Přidat nový komentář